روش مصرف کودهای سولفاته و نیتراته

روش مصرف کود نیترات پتاسیم

کود نیترات پتاسیم

روش مصرف کود نیترات پتاسیم یک قانون کلی وجود ندارد ، بلکه با توجه به نوع گیاه ، وسعت ، سن و… نوع کوددهی تغییر میکند و باید از نظر متخصصان در این زمینه استفاده کنید .به طور کلی، مقادیر زیر برای مصرف این کود در موارد مختلف توصیه می شود:

کود نیترات پتاسیم، یک کود محلول در آب است که به عنوان منبع نیتروژن و پتاسیم برای گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گلدان های خانگی:

طریقه مصرف این کود مقدار 2 تا 3 قاشق غذاخوری کود نیترات پتاسیم را در ده لیتر آب جوشیده شده سرد شده حل کنید. و هر 2 تا 3 هفته یکبار یک لیوان معمولی (200 سی سی) برای هر گلدان متوسط استفاده نمایید. در فصول پاییز و زمستان این مقدار کود دهی تا نصف کاهش می یابد .قبل از هر بار مصرف کود، محلول حاوی کود را به خوبی تکان دهید.

محصولات زراعی:

برای محصولات زراعی مانند گندم، جو، ذرت، برنج، سیب زمینی و سبزیجات، 100 تا 150 کیلوگرم کود نیترات پتاسیم را در هر هکتار، در دو نوبت اوایل بهار و اواخر تابستان به خاک بیفزایید.

محصولات گلخانه ای:

برای محصولات گلخانه ای مانند گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، فلفل، گل های زینتی و … 0.5 تا 1 کیلوگرم در هکتار در مرحله گلدهی مصرف شود.

برای سفارش کود نیترات پتاسیم کلیک کنید.

انواع نهال و درخت:

برای انواع درختان میوه و غیر بارده به روش محلول پاشی 50 تا 100 گرم کود را در 10 لیتر آب مصرف شود. همچنین به روش چالکود می توان 50 تا 100 گرم برای هر درخت کود را در 30 سانتی متری تنه درخت و در عمق حدود 40 سانتی متری چال نمود. این اعداد برای نهال های زیر 2 سال به نصف کاهش می یابد. همچنین برای درختان بسیار بزرگ به تناسب می توان این اعداد را می توان افزایش داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *